Türk dili ve medeniyetinin temel taşlarından biri olan Yunus Emre'nin vefatının 700. Yılı sebebiyle 2021 yılı, UNESCO tarafından anma ve kutlama yıl dönümleri arasına alınmıştır. Bizim ülkemizde de 2021 yılı "Yunus Emre ve Türkçe Yılı" ilan edilmiştir.
Bu noktadan yola çıkarak, okulumuz öğretmenleri SEMA AKTAŞ, ÖZLEM OK ÇEVİEL ve SELDA TOPRAK ULUCAN bir e Twinning projesi kurdular.
BİZİM YUNUS adını verdikleri proje Ulusal Destek Servisi tarafından 31.01.2021 tarihinde onaylandı. Projeye Türkiye'nin farklı illerinden öğretmenler ve öğrencileri de ortak oldular. Okulumuzdan da 9 öğrenci bu proje kapsamında öğretmenleriyle çalışacaklar. Okulumuzun kurucu olduğu bu projeyle öğretmenlerimiz kültürel miraslarımız olan değerlerimizi öğrencilerimize aktararak bilinçlenmelerini sağlayacaklar.
Yunus Emre'nin eserlerini ve düşünce tarzını web 2.0 araçları kullanarak aktarıp, sevgi ve kardeşlik gibi değerlerimize farklı bir yönden bakış sağlayacaklar. Teknoloji tabanlı yöntemlerle öğrencilerimiz iş birliği yaparak keyifli bir şekilde öğrenmelerini gerçekleştireceklerdir.
PROJEMİZİN KAYIT BELGESİ
PROJEMİZLE İLGİLİ TÜM İNTERNET ADRESLERİNE BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ
Projemizin öğrenci ve öğretmen ortakları bir araya gelerek tanıştılar. Tanışmanın yanı sıra öğrencilerimiz proje süreci, web 2.0 araçları ve Yunus Emre hakkında bilgilendirildiler.
Bizim Yunus Projesi Güvenli İnternet Günü Etkinlikleri
Projemiz için logo tasarlayan öğrencilerimizin çalışmalarından bir video hazırladık. Ayrıntılı çalışmalarımız için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Projemiz için afiş tasarlayan öğrencilerimizin çalışmalarından bir video hazırladık. Ayrıntılı çalışmalarımız için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimizin takvim tasarımlarından bir video hazırladık. Ayrıntılı çalışmalarımız için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Proje ortağı öğrencilerimizin projemiz için tasarladıkları afişlerden YUNUS EMRE VE TÜRKÇE YILI için hazırladığımız ortak takvimimiz:
Bu etkinlikte öğrencilerimiz farklı farklı web 2.o araçları ile Yunus Emre'nin hayatını anlattılar.
Tadı damağımızda kalan BİR AŞK YOLCLUĞU etkinliğinden seçmeler yaparak bir video hazırladık.
Ayrıntılı çalışmalarımız için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Şubat ayında öğrencilerimizin yaptıkları çalışmalardan bir bölüm hazırlayarak video oluşturduk.
Projede görevli tüm öğrenci ve öğretmenlerimizin katılımı ile bir akrostiş şiir yazdık.
2021 yılı ülkemizde Bizim Yunus ve Türkçe Yılı olarak ilan edilmiş olduğundan akrostişimizin cümlesini proje ortaklarımızın ortak kararı ile bu şekilde belirledik.
Her öğretmen ve öğrencilerine dağıttığımız harf sıralaması ve gününe göre çalışma gruplarımız biraraya geldi.
Gruplarımız bu etkinliği çevrimiçi ortamlarda online olarak yaptılar.
Görevini bitiren grup sıradaki gruba haber verdi.
Ve bu şekilde tüm hafta boyunca şiirimizi yazmış olduk.
Bu etkinlikle öğrencilerimiz:
Projede görevli öğrencilerimiz iş bölümü yaparak ortaklaşa bir şiir kitabı yazdılar. Şiir kitabımızın ayrıntıları için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Story jumper web 2.0 aracı ile öğrencilerimiz işbirliği yaparak ortak bir şiir kitabı oluşturdular.
Öncelikle storyjumper'da bir sanal sınıf açılarak öğrenciler bu sınıfa davet edildi. Daha sonra şiir kitabını yazıp düzenleyebilmeleri için bütün ortakların gmail hesaplarına davet maili gönderildi. Daveti kabul eden öğrenciler şiir kitabını oluşturdular. Şiir kitabını oluştururken öğrenciler online olarak sistemde video konferans yöntemiyle görüşme yapabildiler. Kitaba ses ve görseller de eklediler. Aynı zamanda Yunus Emre'nin eserleri hakkında da bilgi verdiler. Ve ismine de BİZİM YUNUS ŞİİR KİTABI adını verdiler.
Öğrencilerimiz bu etkinlikle;
9 okuldan 9 öğretmen ve 27 öğrencinin katılımı ile karışık okul takımları kurarak Yunus Emre'nin 3 şiirini şiir dinletisi olarak hazırladık.
Öncelikle ortaklarımızın kararı olarak 3 Yunus Emre şiiri belirledik.
Alfabetik sıra ile 9 öğretmene dağılımını yaptık.
Toplamda 3 takım kurduk.
Her öğretmenimiz öğrencilerini takımlara dağıttı.
Her takımda 3'er tane görevli rehber öğretmenimiz vardı.
Takımlar sırayla twinspace sohbet odalarında buluşarak kendilerine isim belirlediler. Öğrencilerimize örnek olması açısından küçük bir şiir dinletisi gecesi yaptık.
Daha sonra her öğrenci kendine düşen şiiri avatarı ile seslendirip, takım ve şiir kıtası sıralamasına dikkat ederek padlete ekledi.
Rehber öğretmenlerimiz de bu şiirleri birleştirip bir dinleti hazırladılar.
Dinletiler sosyal medya hesaplarında da paylaşıldı.
Öğrencilerimiz bu etkinlikle:
Yunuslu kelimeler etkinliğimizde öğrencilerimiz Yunus Emre'nin hayatında ve şiirlerinde öne çıkan kelime ve değerlerle kelime bulutu çalışmaları yaptılar. Bu etkinliğimizin ayrıntıları için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Öğretmen ve öğrencilerimiz bireysel olarak Yunus Emre'nin hayatında ve eserlerine ortaya çıkan değerler ve kelimeleri belirleyerek harf çalışması yaptılar. Oluşan harflerle de Yunus Emre'nin meşhur ve değerli bir sözünü yazarak ortak bir ürün oluşturduk. Sosyal medya hesaplarımızda da yaygınlaştırma amaçlı paylaştık.
Bu etkinlikle öğrencilerimiz:
Mart ayında öğrencilerimizin yaptıkları çalışmalardan bir bölüm hazırlayarak video oluşturduk.
Bu etkinlikle öğrencilerimiz yaşadıkları şehirde adı Yunus Emre olan kurum, kuruluş ve mekanları tanıttılar.
Ayrıntılı çalışmalarımız için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Bizim Yunus'un cismi yedi asır evvel toprak oldu
İsmi ise dillerde, gönüllerde her daim yaşadı
Bu yüzdendir ki her şehirde var bir adı...
Projemizin yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında okul müdürlerimiz ve şehrimizdeki önemli kademelerdeki kişilerden bizlere Yunus Emre şiirlerini okumalarını rica ettik. Bizleri kırmayıp destek veren tüm misafirlerimize ve okul müdürümüz Işıl AKTAŞ'a çok teşekkür ederiz.
Bu etkinlikte öğrencilerimiz Yunus Emre'nin sözlerinden ayraç tasarımları yaptılar. Öğrencilerimizin ayraçlarından bir video hazırlayarak sosyal medya hesaplarımızda paylaştık.
Ayrıntılı çalışmalarımız için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimiz proje sürecinde Yunus Emre'yi yakından tanıma fırsatı buldular. Öğrendiklerinden hareketle her bir öğrencimiz bir bulmaca hazırladı. Hazırlanan bulmacalar öğrencilerimiz arasında oynandı.
Ayrıntılı çalışmalarımız için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimizin hazırladıkları bulmacalardan bir dergi hazırlandı. YUNUSLU BULMACALAR DERGİSİ için tıklayınız.
Değerli yazarlarımız projemiz için Bizim Yunus'u anlattılar. Desteklerinden dolayı kendilerine çok teşekkür ederiz.
MAVİSEL YENER
SALİH UYAN
ŞÖHRET DOĞRUYOL SAĞBAŞ
BİRSEN EKİM ÖZEN
RECEP BİLAL AKSU
METİN ÖZDAMARLAR
SERAP ŞAHİN
Öğrencilerimiz projemiz için tasarladıkları logoları veya afişlerini yapboza çevirerek renkli görüntüler ortaya çıkardılar.
Ayrıntılı çalışmalarımız için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimizin hazırladıkları bulmacalardan bir dergi hazırlandı. YUNUSLU BULMACALAR dergimiz için tıklayınız.
YUNUSLU YAPBOZ DERGİSİ'ni tanıtmak için bir video hazırladık.
Üç aylık yoğun ama bir o kadar da zevkli bir çalışma sürecinin sonunda, Yolun Sonu'nda tüm öğrenci ve öğretmenlerimiz bir araya gelerek proje değerlendirmesi yaptılar.
Ayrıca öğretmen ve veli değerlendirmesi de yapıldı.
YOLUN SONU'nda proje boyunca yapılan görsel çalışmalardan bir mozaik oluşturuldu.
Nisan ayında öğrencilerimizin yaptıkları çalışmalardan bir bölüm hazırlayarak video oluşturduk.
Projemiz boyunca pek çok web 2.0 aracı kullanıldı. Önce öğretmenlerimiz bu araçların kullanımı konusunda bilgi edindi. Daha sonra öğrencilerimize eğitimler verildi.
Projemiz web 2.0 araçları açısından zengin bir içeriğe sahiptir.
Yunus Emre Haftasında Bizim Yunus ekibi olarak Yunus Emre Türbesini sanal olarak ziyaret ettik.
Yunus Emre Haftasında Bizim Yunus yolculuğumuz bitiyor. Ama Yunus Emre sevgimiz hiç bitmeyecek.
Projemizin son ürünü olarak bir gazete hazırladık.
Gazetemize orjinal formatıyla buradan ulaşabilirsiniz.
Gazetemize sosyal medya hesaplarımız için ayrıca bir tanıtım da hazırladık.