OKULUMUZ ÖĞRETMENİ SEMA AKTAŞ "OKU-YORUM" E TWINNING PROJESİNE ORTAK OLDU!
HEDEFLER: Proje ortağı okulların katılımıyla okuma alışkanlığını ve sevgisini geliştirmek, sözcük dağarcıklarına ve yorum yapabilme yeteneğine katkıda bulunmak.
ÇALIŞMA SÜRECİ: Şubat 2021 tarihinden itibaren 4 aylık süreyi kapsayan projede katılımcı okulların öğretmenleri ve öğrencileri tarafından belirlenen kitaplar okunup çevrim içi platformlar üzerinde yapılan söyleşilerle yorumlanacak ve tahlil edilecektir.
BEKLENEN SONUÇLAR: Katılımcı okullar oku-yorum etkinliğini okullarında geleneksel hale getirecektir. öğrenciler daha fazla kitapla buluşacak, zamanını daha çok kitaba ayırdığından kelime hazinesi ve bakış açısı genişleyecek, yorum gücü artacaktır.
PROJE KAYIT BELGESİ
Öğrencilerimizin okuyacakları kitaplar şunlardır:
ŞUBAT AYI ÇALIŞMALARI
PROJEMİZ İÇİN 9 ŞUBAT GÜVENLİ İNTERNET GÜNÜ KAPSAMINDA YAPILAN ETKİNLİKLER BİR VİEOYA DÖNÜŞTÜRÜLDÜ.
Öğrencilerimiz projemiz için logo tasarladılar. Çalışmalarımızın ayrıntısı için projemizin internet sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimiz projemiz için afiş tasarladılar. Çalışmalarımızın ayrıntısı için projemizin internet sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimiz Dedemin Bakkalı Çırak kitabını okudular ve kitap söyleşisine de katıldılar. Bu kitap için bir de değerlendirme formu doldurdular. Bu formlardan bir e-book hazırlandı. E-book ve çalışmalarımızın ayrıntısı için projemizin internet sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimiz Dedemin Bakkalı Çırak kitabında öne çıkan kelimelerden kelime bulutları hazırladılar. Çalışmalarımızın ayrıntısı için projemizin internet sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizin katılımıyla Şubat ayı ve kitap değerlendirme toplantısı düzenlendi.
MART AYI ÇALIŞMALARI
Öğrencilerimiz kitap ve okuma sevgisi temalı kitap ayraçları tasarladılar. Çalışmalarımızın ayrıntıları için projemizin internet sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Öğrencilerimiz Abartma Tozu kitabını okudular ve kitap söyleşisine katıldılar.
Nisan ayında öğrencilerimiz karma takımlar kurarark e dergi çalışması yaptılar. 9 takım kuruldu. Her takımda 5'er öğrenci çalışarak kendi seçtikleri temalarda ürünler ortaya koydular. Okulumuz öğretmeni Sema AKTAŞ da YUNUS EMRE'Yİ TANI-YORUM isimli karma takıma rehberlik etti. Takım öğrencileri e dergi için yazı, resim, afiş, şiir ve mektup çalışmaları yaptılar. Mustafa Kemal Ortaokulu öğrencileri de farklı farklı takımlarda çalışmalar yaptılar.
Karma takımlar bir e-dergi hazırladılar. E-Dergi için tıklayınız.
Nisan ayı etkinlikleri içerisinde eğitimci yazar MEHMET SOLMAZ ile "Zemarkhos'un Sandığı" Kitabı üzerine söyleşi yaptık.
Nisan ayı içinde okunana BEYAZ DİŞ kitabını değerlendirmek için OKU-YORUM ekibi bir araya geldi. Keyifli bir söyleşi gerçekleştirdiler.
9 Mayıs e Twinning Günü kapsamında Oku-Yorum Projesi öğrencileri bir çalışma hazırlayarak paylaştılar.
Öğrencilerimiz projemizin son kitabı olan "Dİkkat İcat Çıkabilir" kitabını okuyarak kitap söyleşisine katıldılar.
Öğrencilerimiz projemiz boyunca pek çok çalışma yaptılar. Proje sürecini değerlendirerek bu çalışmalar hakkında bir değerlendirme de yaptılar.
Öğrencilerimiz projenin sonunda final ürünü olarak yayımlanan gazeteye proje sürecinde yaptıkları ürünleri eklediler. Öğretmenlerimizin düzenlemesiyle gazetemiz son halini aldı.
Ayrıca gazetenin tanıtımı için de bir video hazırlandı.
OKU-YORUM e Twinning Projemiz öğrenci ve öğretmen kapanış webinarlarıyla son buldu. Pandemi döneminde öğrencilerimize ve proje koordinatörü öğretmenimiz Sema AKTAŞ'a vyürüttükleri bu güzel,örnek ve faydalı projeden dolayı çok teşekkür ederiz.