T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ESKİŞEHİR / TEPEBAŞI - Mustafa Kemal Ortaokulu

Coding with SCRATCH

Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Şerife ÜNLÜ BIYIKLI'nin proje ortağı olduğu "Coding with SCRATCH" e-Twinning projemiz başladı. Scratch ile adım adım kodlama öğrenmek - öğretmek , öğrencilerin kendi multi-medya tasarımlarını yapmalarını sağlamak ,21.yüzyıl becerileri olan analitik düşünme, problem çözme becerilerini geliştirmek ve web 2.0 araçlarının kullanım becerilerini geliştirerek hem eğleneceğimiz hem öğreneceğimiz oyunlar kodlamak istiyoruz.Kasım-Nisan aylarını kapsayacak projede öğrenclerimiz hem eğlenerek kodlamayı öğrenecekler hem de ulusal ve uluslararasındaki okullar ile iletişim ve işbirliğinde bulunacaklardır.

Robotik kodlama, yapay zekâ gibi konuların gündemimizden düşmediği teknoloji kullanımının vazgeçilemez oldu günümüzde bilişim teknolojileri kullanımı 7'den 77'ye herkesi kapsamaktadır. Biz de buradan yola çıkarak teknolojiyi tüketmek yerine üretmeye dikkat çekmek, kodlamayı ve çok uluslu iletişimi hayata geçirmek için "Coding with Scratch" eTwinning projesiyle yola çıktık. Projemizde Türkiye başta olmak üzere Polonya, Yunanistan, Sırbistan ve Portekiz'den toplam 15 farklı okuldan yüzü aşkın öğrenciyle bu projemizi uygulamaya koyduk.

Projeye Agrupamento de Escolas D.Sancho II, Alijó (António Mansilha - Vila Real/ Portekiz), Şehit Harun Turhan Ortaokulu (Aynur Yılmaz- Ankara/ Türkiye), Erdem Bayazıt Ortaokulu (Ayşenur Biçer- Konya/ Türkiye), Scoala Gimnaziala „Constantin Brancoveanu" (Claudia Luţă- Slatina/ Romanya), Edremit Bilim ve Sanat Merkezi (Emrah Tosun- Van/ Türkiye), Çankırı Yunus Emre Ortaokulu (İlknur Araç (Kurucu)- Çankırı/ Türkiye), Payas Yunus Emre Ortaokulu (Leyla Durakcı (Kurucu)- Hatay/ Türkiye), Scoala Gimnaziala „Diaconu Coresi" (Mariana Mihaela Lazăr- Brasov/ Romanya), Mehmet Gölhan Ortaokulu (Pınar Kazancı- Sakarya/ Türkiye), 18o Primary School of Kalamaria (Sofia Theodoridou- Kalamaria Thessaloniki/ Yunanistan), OŠ "Milivoj Petković - Fećko", Платичево (Svetlana Ilić- Platičevo/ Sırbistan), Karahamza Şehit Ahmet Karadağ Ortaokulu (Volkan Koçluğ- Ordu/ Türkiye), Çifteler Atatürk Ortaokulu (Özlem Halime Uysal- Eskişehir/ Türkiye), Şehit Yunus Baykal Ortaokulu (Ümmüye Bartan- Eskişehir/ Türkiye), Mustafa Kemal Ortaokulu (Şerife Bıyıklı- Eskişehir/ Türkiye) okullarından öğretmenlerin rehberliğinde katılan öğrenciler bu proje ile kodlama dünyasına adım attılar.
Scratch ile kodlama öğrenen çocukların problem çözme, algoritma oluşturma, sebep sonuç ilişkisi kurma ve tasarım gibi alanlarda yeterlilikleri gelişiyor. Projeye katılan öğrenciler blok kodlama aracı olan Scratch ile kendi etkileşimli hikâyelerini, oyunlarını, animasyonlarını yaptılar. Bununla birlikte matematik, dil ve sosyal becerilerini de geliştirdiler.
Projede öğrenciler Scratch ara yüzünü ve kullanımını, kod bloklarıyla algoritma oluşturmayı çeşitli etkinliklerle öğrendiler. Kendileri gibi kodlamaya merak duyanlar için hazırladıkları oyunların anlatıldığı hatta kare kodlar ile oynanabildiği bir online kitap oluşturdular. Hep beraber ortak bir platformda bir oyun kodladılar. Öğrenciler bu projeyle Scratch ile kod yazmanın yanında, çeşitli web 2.0 araçlarını öğrenme ve kullanma imkânına da sahip oldular. Projenin her aşamasında eğlenerek öğrenen ve üreten bu ekip okullarında kodlamaya dikkat çekmeyi başardılar.

"Coding with Scratch" eTwinning projesi her ay yapılan dersler ve öğrencilerin ürettikleri etkinliklerle 5 aylık çalışması başarıyla tamamlandı. Çalışma sonunda öğrencilere katılım belgeleri düzenlendi. 

Facebook: https://www.facebook.com/groups/379722413931215/?ref=share

Instagram: https://www.instagram.com/coding_scratch/

 Blogspot: https://scratchandweb2.blogspot.com/


 

30-11-2021

  


Coding with SCRATCH Ekibimiz

26-04-2022

 


 

30-11-2021

 



   Proje Tanıtım Videomuz Yayında

 

 


26-04-2022


Scratch hakkında

 


 

Projemiz Hakkında 


    TÜM ORTAK OKULLARIMIZIN YAPTIĞI ÇALIŞMALAR

 

26-04-2022 

26-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-202226-04-2022


 





 WEBİNARLARIMIZ

26-04-2022

 

 

 

 

 

 


 "Coding With Scratch" Ortak Ürünü Akvaryum

 

"Coding With Scratch" adlı etwinning projemizde öğrencilerimiz; Scratch ile Hep beraber ortak bir platform olan Scratch.mit.edu sayfasinda akvaryum oyununu karışık okul gruplarıyla kodladılar.      

OYUNUMUZU OYNAYABİLİRSİNİZ..





"Coding With Scratch" ekitap işbirlikçi ürün

    

"Coding With Scratch" adlı projemizde öğrenciler Scratch ara yüzünü ve kullanımını, kod bloklarıyla algoritma oluşturmayı çeşitli etkinliklerle öğrendiler. Kendileri gibi kodlamaya merak duyanlar için hazırladıkları oyunların anlatıldığı hatta kare kodlar ile oynanabildiği bir online kitap oluşturdular. Hep beraber ortak bir platformda bir oyun kodladılar.     

  

Book titled 'CODING WITH'Read this book made on StoryJumper

 E-KİTAB ÜRÜMÜZE AŞAĞIDAKİ LİNKTEN ULAŞABİLİRSİNİZ  

https://www.storyjumper.com/book/read/124591002/CODING-WITH

 

 


Brochure Content - Teachers' Joint Product- Broşür İçeriği - Öğretmenlerin Ortak Ürünü

 

 


Projemizin Sanal Sergisi

 

 


 

 TÜM ETKİNLİKLERİMİZ


Codding With Scratch - Öğretmen Katılım Belgeleri-Teacher Participation Certificates


Coding With Scratch Öğrenci Puzzle Çalışmalarımız

 

 


 

Coding With Scratch Öğrenci Mozaik Çalışmalarımız



Photo mosaic by: scratchwithcoding @ Mosaically



Photo mosaic by: scratchwithcoding @ Mosaically


Photo mosaic by: scratchwithcoding @ Mosaically

07-05-2022

Padlet ile yapıldı

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.11.2021 - Güncelleme: 24.01.2023 13:04 - Görüntülenme: 534
  Beğen | 2  kişi beğendi