Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Şerife ÜNLÜ BIYIKLI'nin proje ortağı olduğu "Coding with SCRATCH" e-Twinning projemiz başladı. Scratch ile adım adım kodlama öğrenmek - öğretmek , öğrencilerin kendi multi-medya tasarımlarını yapmalarını sağlamak ,21.yüzyıl becerileri olan analitik düşünme, problem çözme becerilerini geliştirmek ve web 2.0 araçlarının kullanım becerilerini geliştirerek hem eğleneceğimiz hem öğreneceğimiz oyunlar kodlamak istiyoruz.Kasım-Nisan aylarını kapsayacak projede öğrenclerimiz hem eğlenerek kodlamayı öğrenecekler hem de ulusal ve uluslararasındaki okullar ile iletişim ve işbirliğinde bulunacaklardır.
Robotik kodlama, yapay zekâ gibi konuların gündemimizden düşmediği teknoloji kullanımının vazgeçilemez oldu günümüzde bilişim teknolojileri kullanımı 7'den 77'ye herkesi kapsamaktadır. Biz de buradan yola çıkarak teknolojiyi tüketmek yerine üretmeye dikkat çekmek, kodlamayı ve çok uluslu iletişimi hayata geçirmek için "Coding with Scratch" eTwinning projesiyle yola çıktık. Projemizde Türkiye başta olmak üzere Polonya, Yunanistan, Sırbistan ve Portekiz'den toplam 15 farklı okuldan yüzü aşkın öğrenciyle bu projemizi uygulamaya koyduk.
Projeye Agrupamento de Escolas D.Sancho II, Alijó (António Mansilha - Vila Real/ Portekiz), Şehit Harun Turhan Ortaokulu (Aynur Yılmaz- Ankara/ Türkiye), Erdem Bayazıt Ortaokulu (Ayşenur Biçer- Konya/ Türkiye), Scoala Gimnaziala „Constantin Brancoveanu" (Claudia Luţă- Slatina/ Romanya), Edremit Bilim ve Sanat Merkezi (Emrah Tosun- Van/ Türkiye), Çankırı Yunus Emre Ortaokulu (İlknur Araç (Kurucu)- Çankırı/ Türkiye), Payas Yunus Emre Ortaokulu (Leyla Durakcı (Kurucu)- Hatay/ Türkiye), Scoala Gimnaziala „Diaconu Coresi" (Mariana Mihaela Lazăr- Brasov/ Romanya), Mehmet Gölhan Ortaokulu (Pınar Kazancı- Sakarya/ Türkiye), 18o Primary School of Kalamaria (Sofia Theodoridou- Kalamaria Thessaloniki/ Yunanistan), OŠ "Milivoj Petković - Fećko", Платичево (Svetlana Ilić- Platičevo/ Sırbistan), Karahamza Şehit Ahmet Karadağ Ortaokulu (Volkan Koçluğ- Ordu/ Türkiye), Çifteler Atatürk Ortaokulu (Özlem Halime Uysal- Eskişehir/ Türkiye), Şehit Yunus Baykal Ortaokulu (Ümmüye Bartan- Eskişehir/ Türkiye), Mustafa Kemal Ortaokulu (Şerife Bıyıklı- Eskişehir/ Türkiye) okullarından öğretmenlerin rehberliğinde katılan öğrenciler bu proje ile kodlama dünyasına adım attılar.
Scratch ile kodlama öğrenen çocukların problem çözme, algoritma oluşturma, sebep sonuç ilişkisi kurma ve tasarım gibi alanlarda yeterlilikleri gelişiyor. Projeye katılan öğrenciler blok kodlama aracı olan Scratch ile kendi etkileşimli hikâyelerini, oyunlarını, animasyonlarını yaptılar. Bununla birlikte matematik, dil ve sosyal becerilerini de geliştirdiler.
Projede öğrenciler Scratch ara yüzünü ve kullanımını, kod bloklarıyla algoritma oluşturmayı çeşitli etkinliklerle öğrendiler. Kendileri gibi kodlamaya merak duyanlar için hazırladıkları oyunların anlatıldığı hatta kare kodlar ile oynanabildiği bir online kitap oluşturdular. Hep beraber ortak bir platformda bir oyun kodladılar. Öğrenciler bu projeyle Scratch ile kod yazmanın yanında, çeşitli web 2.0 araçlarını öğrenme ve kullanma imkânına da sahip oldular. Projenin her aşamasında eğlenerek öğrenen ve üreten bu ekip okullarında kodlamaya dikkat çekmeyi başardılar.
"Coding with Scratch" eTwinning projesi her ay yapılan dersler ve öğrencilerin ürettikleri etkinliklerle 5 aylık çalışması başarıyla tamamlandı. Çalışma sonunda öğrencilere katılım belgeleri düzenlendi.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/379722413931215/?ref=share
Instagram: https://www.instagram.com/coding_scratch/
Blogspot: https://scratchandweb2.blogspot.com/
"Coding With Scratch" adlı etwinning projemizde öğrencilerimiz; Scratch ile Hep beraber ortak bir platform olan Scratch.mit.edu sayfasinda akvaryum oyununu karışık okul gruplarıyla kodladılar.
OYUNUMUZU OYNAYABİLİRSİNİZ..
"Coding With Scratch" adlı projemizde öğrenciler Scratch ara yüzünü ve kullanımını, kod bloklarıyla algoritma oluşturmayı çeşitli etkinliklerle öğrendiler. Kendileri gibi kodlamaya merak duyanlar için hazırladıkları oyunların anlatıldığı hatta kare kodlar ile oynanabildiği bir online kitap oluşturdular. Hep beraber ortak bir platformda bir oyun kodladılar.
Read this book made on StoryJumper
E-KİTAB ÜRÜMÜZE AŞAĞIDAKİ LİNKTEN ULAŞABİLİRSİNİZ
https://www.storyjumper.com/book/read/124591002/CODING-WITH
Photo mosaic by: scratchwithcoding @ Mosaically
Photo mosaic by: scratchwithcoding @ Mosaically
Photo mosaic by: scratchwithcoding @ Mosaically